"מוטב להיות חזק ומבוקר, מלהיות חלש, מסכן ורמוס"

    איתי גדסי וישראל אוחיון No Comments on "מוטב להיות חזק ומבוקר, מלהיות חלש, מסכן ורמוס"
    9:08
    05.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on עוד השבוע: הממשלה תפרסם את תזכיר חוק הגיוס הדרמטי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שרת המשפטים איילת שקד היתה נציגת הממשלה בבית העלמין הצבאי בפתח תקווה. "איש מאיתנו לא יבין עד כמה גדול הכאב", אמרה השרה שקד. "אך ביום זה, אתם, בני המשפחות, מתמלאים בעוצמה כשאתם רואים אותנו, את כלל אזרחי ישראל, מאות, אלפים ומיליונים, הנעצרים ועוצרים את חייהם, העומדים צפופים בחלקות הקבר, מתחברים יחד, מחבקים אתכם מצדיעים לכם".

    בנאומה, קישרה השרה בין יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ויום העצמאות. "לפני שבוע, עמדתי בראש משלחת ישראל לאושוויץ", הזכירה. "חוט חזק מקשר בין שלושת הימים הקדושים האלו – יום הזיכרון לשואה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות".

    לדברי השרה שקד, "יום השואה מזכיר לנו איזו סכנה יכולה לארוב לקיומו של העם היהודי, שעה שהוא לא עומד בזכות עצמו. אז, בהיותנו חלשים ונרמסים תחת הקלגסים הנאציים, העולם הפקיר אותנו.

    היום, יום הזיכרון, אנחנו מוכיחים לעצמנו את החוסן הלאומי שלנו, את העובדה שהמשותף רב על המפריד. אבל לא פחות מכך, יום הזיכרון מציין את נטילת האחריות לידינו. היום הזה הוא צליל תזכורת לנו ולמשפחת העמים שאיש לא יוכל לנו, שלעולם לא נמסור את ביטחוננו בידי אחרים, שדם יהודי לעולם לא יהיה הפקר יותר.

    בערבו של יום זה נציין את היום השלישי בשרשרת המועדים הלאומיים. נחגוג את הקמת המדינה, את פיתוחה ואת עוצמתה. לעולם שלושת הימים האלו יהיו מחוברים זה בטבורו של זה. מדינת ישראל אינה מובנית מאליה. אחריותנו היא להגן עליה, לעשות את מה שנכון לה, גם אם הדבר כרוך בביקורת מצד כמה מדינות בעולם.

    מוטב להיות חזק, אף אם מבוקר, מלהיות חלש, מסכן ורמוס. נצח ישראל לא ישקר".



    0 תגובות